19/11/2010

Frunza din brandul turistic ar putea aparea pe fiecare produs agro-alimentar romanesc

Ministrul Agriculturii, Valeriu Tabara, propune ca fiecare aliment produs in Romania sa aiba o eticheta care sa contina frunza din brandul turistic al Romaniei si spune ca mierea, fructele si carnea de ovine vor fi promovate extern prin campanii comune cu Italia, Grecia, Cipru, Tunisia si Bulgaria, informeaza Mediafax.

"Eu ma gandesc serios ca brandul acesta national sa vina si pe produsele agricole romanesti, mai ales ca l-a preluat si Lucian Bute. Eu cred ca acest brand, dincolo de dezbaterea care a fost si care a trecut in zona politica, de ce nu l-ai aduce si l-ai stiliza pe toate produsele care apartin Romaniei? Si pe produsele care se duc la export, dar si pe cele care se vand in tara", a declarat agentiei MEDIAFAX Valeriu Tabara.

El a afirmat ca productia agro-alimentara autohtona este una de calitate si ca sunt "foarte multe semne de intrebare" privind importurile.

Potrivit ministrului, in cazul in care cumparatorul ar vedea frunza pe un produs, s-ar gandi: "Da, domnule, e produs romanesc, ma pot adresa cu multa siguranta".

In plus, postarea frunzei pe produs ar creste, in opinia lui Tabara, responsabilitatea firmei producatoare. "Atunci cand pui o eticheta si un brand ferm pe un produs inseamna resposabilitatea celui care a facut si pune acea eticheta. Cred ca foarte multi au constiinta ca produsul lor e un produs bun. Eu voi sustine, ca ministru, o astfel de initiativa. Va dati seama ca i-as obliga, dar nu pot", a adaugat Tabara.

Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea, declara intr-un interviu acordat MEDIAFAX la inceputul lunii august ca orice firma care vrea sa foloseasca elementele vizuale ale brandului poate sa faca acest lucru, dar in anumite conditii.

"Pana acum, foarte multi agenti economici s-au aratat interesati de acest lucru si in foarte scurt timp veti vedea logoul pe etichetele multor produse, semn ca agentii economici au inteles importanta acestui demers. Ganditi-va cat de multe produse si servicii sunt angrenate in industria ospitalitatii si veti intelege de ce sectorul turistic este important in economia generala si de ce trebuie promovare. Pe noi ne bucura faptul ca tot mai multa lume isi arata sprijinul pentru proiect si crede in utilitatea lui", a afirmat Udrea.

Potrivit lui Tabara, Romania isi va promova produsele agro-alimentare pe piata externa prin campanii comune cu alte state.

Bulgaria si Grecia au anuntat joi ca vor lansa o campanie comuna de promovare a produselor agricole, la care ar putea participa si Romania, potrivit ministrului bulgar al Agriculturii. Astfel, Bulgaria va promova legume si produse din carne, iar Grecia uleiul de masline. Campania va avea loc atat in statele membre ale Uniunii Europene, cat si in afara acestora.

"Urma sa ma intalnesc vineri cu ministrul Agriculturii din Bulgaria, dar din pacate a trebuit sa aman aceasta intalnire. E o tema de discutie si cu dansul, iar luni ma vad cu ministrul din Cipru. De ce nu am vorbi despre un sector performant, desi pare mic, cum este mierea. Mierea romaneasca este un produs exceptional de bun si foarte bine primit pe pietele europene. De ce n-am vorbi despre fructe, despre carnea de ovine si produsele din lapte", a spus Tabara.

El a adaugat ca promovarea va fi facuta prin expozitii reciproce de produse. "Asa cum pregatim acum, cu Republica Moldova, o expozitie cu vanzare, intr-un an poate la Chisinau, in altul la Bucuresti. Avem pregatita cu Italia o intalnire de acest tip, probabil ca la Timisoara in luna mai. In februarie-martie avem o campanie de acest tip cu Tunisia, la invitatia lor", a mai spus ministrul Agriculturii.

Sursa: Mediafax.
Calendarul evenimentelor din turismul romanesc
LumeaTurismului.ro iti prezinta cele mai importante evenimente turistice ale anului: conferinte, targuri, expozitii, tabere, excursii, sarbatori tematice, gale de premiere.

Mai multe detalii...